Har du en fråga eller vill du komma i kontakt med oss?

Fyll i namn, e-post och telefonnummer nedan så kontaktar vi dig.

Tack för ditt mail!

Vi har mottagit det och svarar så snart vi kan.

WE YOGA

WE Stadsängarna bjuder på en storslagen entré med nästan 10 m i takhöjd, som andas natur, trä, ljusa färger, glaspartier och modern design som skapar ett lugn och träningsglädje på en och samma gång.

WE Yoga erbjuder närmare 20 yogaklasser varje vecka, där samtliga instruktörer har gedigen utbildning och erfarenhet. Som medlem har du exklusiv tillgång till vår specialdesignade yogasal när det inte är schemalagda klasser, samt egen handduk i samband med yogaklasser.

WE Yoga kommer att lansera digitala klasser 2021.

Ta del av vårt öppningserbjudande <<Klicka här<<

 

För mer information kontakta ansvarig yogainstruktör.
Helene Levin
Telefon: 0768-600 696
Mail: helene@wesigtuna.se

HATHAYOGA

Hathayoga, kraftfullhetens yoga, strävar efter att balansera kropp och sinne genom olika asanas (positioner) i kombination med aktiv andning. Vi skapar balans i kroppens energisystem för att uppnå ett fysiskt och psykiskt välmående

HATHAYOGA FORTSÄTTNING

För dig som utövat yoga tidigare och vill gå vidare i din praktik. Vissa klasser kommer ha ett lite högre tempo medan vi andra gånger drar ner på takten och stannar kvar längre i varje position. Du kommer även få lära dig mer om yogans filosofi och historia.

VINYASA

En flödande och dynamisk yogaklass där vi kopplar ihop asanas (positioner) med andningen, med syfte att mjuka upp, rena och stärka hela kroppen.

VINYASA FORTSÄTTNING

Vinyasa Fortsättning passar dig som vill fördjupa dig i yogan. Här får du chansen att prova mer avancerade positioner som armbalanser, bakåtböjningar och hand- och huvudstående positioner. Precis som i Vinyasan fokuserar vi på att sammanföra andning och rörelse. Du bör ha utövat Vinyasa tidigare.

KUNDALINIYOGA

Kundaliniyoga räknas till en av de äldsta yogaformerna. Den passar för alla åldrar och fysiska förutsättningar. I Kundaliniyogan arbetar du med uthållighet, styrka, smidighet och koncentration. Varje pass har ett specifikt tema eller syfte.

CORE STRENGTH VINYASA

A dynamic class suitable for all levels of students, with core strengthening poses and vinyasa flow. Improve your posture alignment and breathing capacity which will lead to safer everyday movement, prevention of injuries and lower back pain.

YINYOGA

En yogaklass där vi på ett mjukt sätt går på djupet både fysiskt och mentalt. Vi jobbar med bindväv, leder och ligament. I Yin yogan håller vi positionerna en stund, med stort fokus på andningen.

HATHAYOGA SLOW

I denna klass kombineras pranayama och asanas i total närvaro. Vi skapar mjuk harmoni mellan Yang (dynamiskt) och Yin (avslappnande) för att öka flödet och tillföra energi till kroppen. Yin och Yang är motsatser, beroende av varandra för att skapa balans och harmoni. Klassen avslutas med meditation eller avslappning.

RESTORATIVE YOGA

Här fokuserar vi på att lugna ner kropp, sinne och nervsystem så att du kan återhämta dig, finna hälsa, balans och livskraft. En meditativ och terapeutisk form av yoga där vi stannar riktigt länge i positionerna (15-20 min) med hjälp av stöd; kuddar, bolster, block och filtar.

FULL MOON YINYOGA

En fredag varje månad välkomnar vi dig till Yinyoga i fullmånens vecka. Kom och sträck ut inför helgen. Släpp veckan som varit och njut av ditt andetag i stilla yin-positioner. Om det finns stress uppbyggt i kropp och sinne efter en hektisk vecka så kan den sakta få släppa taget om dig.

GENTLE RELEASE

A gentle slow practice. This class combines the practice of mindfulness and slow movement through seated and reclined yoga postures. Calming relaxation, slow paced poses taking time for modifications and restful Savasana with closing meditation. This class is for students that enjoy mindful slow yet deep movement and meditation to feel refreshed, relaxed, and centered.

HATHA & YOGA NIDRA

Vi börjar klassen med Asanas (positioner) samt Surya Namaskar (solhälsningar) och avslutar med Yoga Nidra (ca 40 min), en djupavslappnande meditation, kallas ofta för yogisk sömn. När vi praktiserar denna teknik låter vi kroppen somna samtidigt som vårt sinne bibehåller fullt fokus. Djupt återhämtande och ett verktyg mot bla sömnbesvär, utmattning och lugnar sinnet. Vi ligger i Savasana (på rygg). Tag gärna med en extra tröja och sockor.

TERAPEUTISK YOGA – DEEP OPENING

Vi kommer under passet fokusera på att på ett terapeutiskt skonsamt sätt skapa utrymme och mjuka upp höfter med hjälp av bland annat mjuka flow-bollar. Vi jobbar på djupet för att släppa på stela muskler och fascia. Ingen tidigare erfarenhet krävs.

Yogans betydelse
Yoga betyder ”att förena, föra samman” enligt det fornindiska språket sanskrit, där förening syftar på att skapa en balans mellan kropp och själ/kropp och sinne. Kropp och sinne möts via rörelser, andningsteknik, koncentration och kroppskontroll. Våra tankar och känslor styr över våra handlingar och välmående, lika mycket som tvärtom.

Fördelarna med Yoga är många
Frigörande av stress och minskad stelhet – Bättre styrka och bättre koncentration – Minskar spänningar i kropp och sinne – Bättre sömn och bättre immunförsvar

Yoga är ett förhållningssätt, en livsstil.