Har du en fråga eller vill du komma i kontakt med oss?

Fyll i namn, e-post och telefonnummer nedan så kontaktar vi dig.

    Tack för ditt mail!

    Vi har mottagit det och svarar så snart vi kan.

    WE YOGA

    VAD BETYDER YOGA?

    Yoga betyder ”att förena, föra samman” enligt det fornindiska språket sanskrit, där förening syftar på att skapa en balans mellan kropp och själ/kropp och sinne. Kropp och sinne möts via rörelser, andningsteknik, koncentration och kroppskontroll. Våra tankar och känslor styr över våra handlingar och välmående, lika mycket som tvärtom.

    Fördelarna med Yoga är många.

    • Frigörande av stress och minskad stelhet.
    • Bättre styrka och bättre koncentration.
    • Minskar spänningar i kropp och sinne.
    • Bättre sömn och bättre immunförsvar

    Bokning av klasser

    Bokning av pass i appen
    I appen WE Träning och Hälsa kan du boka in dig på pass hos WEs anläggningar i Sigtuna och Arlandastad. WE Träning och Hälsa hittar du i App Store och Google Play.

    Länk till App Store

    Länk till Google Play


    Bokning på hemsidan

    Första gången du bokar ett pass via vår hemsida kommer du att efterfrågas e-postadress och lösenord.
    E-postadressen är den som du registrerade hos WE när du tecknade medlemskap, lösenordet är dina sex första siffror i ditt personnummer.
    Efter din första inloggning kan du ändra e-postadress och lösenord genom att följa instruktionerna som inloggad.

    Här nedan presenteras WE Yogas gruppträningsklasser.

    YOGA BASIC

    För dig som är nybörjare eller för dig som vill upprepa grunderna. Vi går igenom de vanligaste positionerna i lugnt tempo och hur du hittar andningen i kombination med rörelsen. Klassen avslutas med en stunds avslappning. Passar alla åldrar och fysiska förutsättningar.

    HATHA YOGA

    Kraftfullhetens yoga, strävar efter att balansera kropp och sinne genom olika asanas (positioner) i kombination med aktiv andning. Vi skapar balans i kroppens energisystem för att uppnå ett fysiskt och psykiskt välmående. Hatha Yoga är egentligen grunden till den fysiska yogan.

    VARM VINYASA YOGA

    En flödande och dynamisk yogaklass där vi kopplar ihop asanas (positioner) med andningen, med syfte att mjuka upp, rena och stärka hela kroppen. Rummet värms upp till 27-28 grader. Tag gärna med en vattenflaska.

    KUNDALINI YOGA

    Räknas till en av de äldsta yogaformerna. Den passar för alla åldrar och fysiska förutsättningar. Vi arbetar med uthållighet, styrka, smidighet och koncentration Kundaliniyoga innehåller alla de delar som traditionellt ingår i yoga; kroppsställningar, rörelser, handpositioner, andnings- och fokuseringstekniker, mantran (ljud/vibrationer) och olika typer av meditationer.

     

    CORE STRENGTH VINYASA

    En dynamisk flödande klass med fokus på bålen (mage, höfter, säte och rygg). Förbättrar din kroppshållning och andningsförmåga, förebygger skador och hjälper vid problem i nedre ryggen. Rummet värms upp till 27-28 grader. Tag gärna med en vattenflaska.

    YIN YOGA

    Här fokuserar vi på att lugna ner kropp, sinne och nervsystem så att du kan återhämta dig, finna hälsa, balans och livskraft. En meditativ och terapeutisk form av yoga där vi

    SOFT YOGA

    Skonsam yoga i ett lugnt tempo. På ett mjukt och inkännande sätt tränar vi styrka, kroppsmedvetenhet, balans och rörlighet med fokus på andetaget. Passar alla åldrar.

    MEDITATION/MINDFULLNESS

    Vi övar på medveten närvaro, koncentration och fokus med olika tekniker.

     

    PILATES

    Pilates går ut på att återfå den naturliga hållningen i kroppen samt uppnå optimal styrka, smidighet, balans och uthållighet. Med pilatesträningen letar vi upp svagheterna och obalanserna och bygger upp kroppen igen. Korrekt utförd pilatesträning leder till ökad kroppsmedvetenhet, kontroll och balans.

    SOMA MOVE

    En holistisk fysträning som är atletisk men ändå mjuk. Här används kroppen som motstånd och underlaget som redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av olika rörelsemönster där både styrka, kondition, rörlighet, stabilitet samt balans tränas. I Soma Move  hämtar vi rörelser från  yoga, pilates och kampsport.

    WARM DEEP OPENING VINYASA

    Under passet fokuserar vi på att på ett terapeutiskt skonsamt sätt skapa utrymme och mjuka upp höfter med hjälp av bland annat mjuka flow-bollar. Vi jobbar på djupet för att släppa på stela muskler och fascia. Ingen tidigare erfarenhet krävs.

    Vi börjar med aktivera kroppen i en flödande Vinyasa, blir ordentligt varma för att därefter fokusera på höfterna. Släppa på spänningar som kan finnas lagrade runt höfter och bäcken samt förbättra rörelse och cirkulation i detta område. Rummet värms upp till 27-28 grader. Tag gärna med en vattenflaska.

    YIN/YANG YOGA

    Yin står för mjukhet, svalka, lugn och den kvinnliga energin.
    Här stannar vi i varje position mellan 1 och 3 minuter. Fokus ligger på att stretcha bindväven genom avslappning.
    Passet avslutas med 5-10 minuter Savasana (avslappning).

    SENIOR YOGA

    En yogaklass med mycket inspiration från Hathayoga, den mest kända formen av yoga. Mjuka fysiska rörelser kombineras med andningsövningar, övningar för balans samt stretch för att uppnå ett hållbart fysiskt och psykiskt välbefinnande och inre balans.

    AW YOGA

    Varje fredag erbjuder vi AW Yoga, olika yogaformer och tema för varje fredag. Håll utkik i bokningssystemet, appen vad som gäller.